Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Η συμπεριφορά μου ως γονιού για να βοηθήσω τα παιδιά μου


goneis-paidia-300x284
ΒΟΗΘΑΩ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΟΥΝ ΣΩΣΤΑ
Όταν
Þ   Ακούω τι θέλουν να μου πουν
Þ   Αφιερώνω χρόνο ακόμα και όταν είμαι πολύ απασχολημένος/η
Þ   Παίζω μαζί τους
Þ   Αναγνωρίζω τα κατορθώματα τους
Þ    Επιτρέπω στα παιδιά να λύνουν τις διαφορές ανάμεσα τους, μόνα τους
Þ    Ακούω μαζί τους κάποιο ιδιαίτερο τραγούδι
Þ    Δείχνω ενδιαφέρον για την εργασία κάποιου παιδιού
Þ    Κοιττάω στα μάτια καθένα από τα παιδιά
Þ    Επιτρέπω στα παιδιά να εκφράζουν τις διαφορετικές τους απόψεις
Þ    Επιτρέπω στα παιδιά να κάνουν επιλογές
Þ    Τους επιτρέπω την ιδιωτικότητα τους
Þ    Θεωρώ το κάθε παιδί σαν ένα ξεχωριστό άτομο
Þ    Φωνάζω τα παιδιά με το όνομα τους
Þ    Ενθαρρύνω την ανεξαρτησία τους
Þ    Απαντώ στις ερωτήσεις τους
Þ    Δεν διακόπτω ένα παιδί όταν μιλάει
Þ    Σέβομαι την επιλογή του για φίλους και παιχνίδι
Þ    Επιτρέπω στα παιδιά να κάνουν λάθη
Þ    Είμαι ευέλικτος/η
Þ    Αφήνω τα παιδιά να διαφωνούν
Þ    Ενδιαφέρομαι για τα υπάρχοντα των παιδιών
Þ    Επιτρέπω τα διαλλείματα
Þ    Αφουγκράζομαι τα προβλήματα των παιδιών και αναγνωρίζω πόσο η κατάσταση αυτή μπορεί να τα αναστατώνει
Þ    Μιλώ στα παιδιά όπως και στους άλλους ανθρώπους
Þ    Δίνω σε κάθε παιδί ευκαιρία για επικοινωνία
Þ    Ζητώ από τα παιδιά την γνώμη τους για την λύση ενός προβλήματος
Þ    Αξιολογώ την γνώμη των παιδιών
Þ    Έχω πάντα στο μυαλό μου ότι το παιχνίδι είναι μεγάλης σημασίας στην ζωή του κάθε παιδιού

ΔΥΣΚΟΛΕΥΩ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΟΥΝ ΣΩΣΤΑ
Όταν

Þ    Δεν παίρνω την γνώμη τους στα σοβαρά
Þ    Αποφεύγω να διαχειριστώ ένα ζήτημα που το παιδί αισθάνεται άμεση την ανάγκη της προσοχής μου
Þ    Αποφεύγω ένα παιδί που κλαίει
Þ    Δεν σταματώ για να ακούσω
Þ    Απαντώ με «αχα-α» ή «χμ». Χρησιμοποιώ μπεμπεκίστικο τόνο φωνής με μικρότερα παιδιά
Þ    Χρησιμοποιώ θυμωμένες και άσχημες λέξεις όταν είμαι σε ένταση
Þ    Διακόπτω την ομιλία ενός παιδιού
Þ    Ολοκληρώνω την εργασία ενός παιδιού προκειμένου να κερδίσω χρόνο
Þ    Ξεχνάω να πραγματοποιήσω κάτι που του υποσχέθηκα
Þ    Τους απαντώ με ερωτήσεις
Þ    Συμπεριφέρομαι ανυπόμονα
Þ    Απαντώ σε ένα παιδί με σαρκασμό
Þ    Τους φωνάζω
Þ    Εξωθώ ένα παιδί σε μια κατάσταση που αισθάνεται άβολα
Þ    Τους βάζω υψηλούς στόχους
Þ    Τα «σπρώχνω» να βιάζονται
Þ    Τα φωνάζω με υποκοριστικά ονόματα
Þ    Νευριάζω επειδή οι ανάγκες των παιδιών μπερδεύονται με το καθημερινό μου πρόγραμμα
Þ    Εστιάζω κυρίως στην κακή συμπεριφορά τους
Þ    Μειώνω τα συναισθήματα των παιδιών
Þ    Κατασκοπεύω ένα παιδί που κάνει κάτι κακό
Þ    Αγνοώ τα παιδιά
Þ    Σταματάω ένα παιδί που δείχνει πραγματικό ενδιαφέρον για να τελειώσει μια εργασία
Þ    Δεν επιτρέπω σε ένα παιδί να εξηγήσει γιατί και πως ένας φίλος του πληγώθηκε ή πως ένα δυστύχημα συνέβει
 chf-cartoon-kids

 Αναρτήθηκε από Κ. Νταλούκας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου